poniedziałek, 17 września 2018

Świat figur i programowanie

Przypomnieliśmy sobie cechy poznanych figur. Potem przeszliśmy do ćwiczeń na macie. Najpierw Tosia zamieniła się w robota, a Milenka wydawała jej komendy - idź do przodu, skręć w lewo. Poszło nam całkiem nieźle. Jeszcze jedna para dzieci zabawiła się w robota i jego programistę. Później zapoznałam dzieci ze strzałkami kierunkowymi. W końcu przeszliśmy do tworzenia skryptów. Podzieliliśmy się na trzy grupy. Pierwsza musiała przejść z wyznaczonego miejsca i zebrać po drodze wszystkie trójkąty. Grupa druga musiała zebrać prostokąty, a trzecia - koła. Wciąż uczymy się pracy w grupie. Niektóre dzieci pięknie współpracują, inne dopiero się tego uczą, jednak zadania udało nam się wykonać i wszystkie figury zebraliśmy z maty. Ustaliliśmy też, jak możemy skrócić zapis skryptu. Zamiast pięciu strzałek "idź do przodu" można użyć cyfry 5 i strzałki. Dużo się działo, ale było pięknie!

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.